L’Ateneu CoopCamp impulsa aquest projecte d’intercooperació per a promocionar un turisme que generi impacte positiu al territori
Aquest és el tercer any consecutiu que diverses cooperatives del Camp de Tarragona s’ajunten per a promoure Territori Cooperatiu, una proposta de visites guiades per donar a conèixer el moviment cooperatiu al Camp de Tarragona.
La iniciativa va sorgir del Grup d’Intercooperació de Turisme Sostenible que promociona l’Ateneu CoopCamp i que ha comptat, des dels seus inicis, amb la Societat Agrícola de Valls, la Cooperativa Obrera Tarraconense, La Titaranya – Cooperativa d’habitatges i locals socials, la Cooperativa Falset Marçà i la cooperativa Camins Km0. Enguany s’hi han sumat la cooperativa L’Escamot, El Reboll i la Cooperativa Agrícola de Barberà de la Conca.
A través d’una descoberta turística dels espais, arquitectura i successos al llarg de la història, Territori Cooperatiu es presenta com un recorregut pel cooperativisme català i els seus valors, contextualitzat amb el moment històric en què es van fundar les organitzacions fins a l’actualitat i la seva vinculació amb l’Economia Social i Solidària. A més a més, en cadascuna de les visites guiades també es dona a conèixer l’arquitectura de les seus de les cooperatives, a través de la descoberta de personatges com Cèsar Martinell, Lluís Homs o Pujol de Barberà, entre d’altres.
Una de les novetats que s’incorpora a l’edició d’enguany és una ruta cicloturística per la Plana de Secà, que combina esport, natura i història, amb zero emissions.
La proposta Territori Cooperatiu engloba un total de 7 rutes, tres de les quals són novetat d’enguany. Dues de les visites s’ubiquen a Valls, una a Tarragona, una altra a Falset, a Nulles, a Barberà de la Conca i al Paratge Natural de Poblet.
Les visites estan adaptades a tots els públics i es poden consultar preus, condicions i fer les reserves a través de les seves pàgines web.
Territori Cooperatiu també als centres educatius del Camp de Tarragona
Enguany, Territori Cooperatiu fa un pas més en la difusió del cooperativisme al Camp de Tarragona. A més d’oferir visites guiades obertes a tots els públics, aquest any el projecte es reforça amb una aposta educativa. Per primera vegada, les visites també es promocionaran a educació primària i secundària del territori, amb l’objectiu d’apropar els valors del cooperativisme a les aules i fomentar un turisme sostenible amb mirada transformadora.
L’Ateneu CoopCamp, com a impulsor de la iniciativa
L’Ateneu CoopCamp és l’organització impulsora del projecte de turisme sostenible Territori Cooperatiu i s’encarrega de dinamitzar i executar la feina tècnica que se’n deriva. Forma part de la seva raó de ser treballar per fomentar el cooperativisme al Camp de Tarragona i crear projectes d’intercooperació en benefici del territori.
Les propostes de Territori Cooperatiu, a la revista Rutes Cooperatives
Els mitjans de comunicació Surtdecasa, Jornal.cat i Setembre han publicat en paral·lel i mensualment durant el 2024 una ruta basada en la visita a projectes cooperatius de Catalunya, una iniciativa que també ha visibilitat algunes de les visites guiades de Territori Cooperatiu. La revista Rutes Cooperatives fomenta el turisme de proximitat i l’obertura del món cooperatiu a la ciutadania.
