CONSOLIDEM-NOS!
Sessions col·lectives per dotar d’eines els nostres projectes cooperatius
La importància de la documentació social
17 de juny 2021 / de 16 a 19 h
Una jornada per conèixer la documentació necessària per a una bona gestió de la cooperativa.
OBJECTIUS
- Conèixer la documentació social que cal tenir a la cooperativa.
- Entendre la importància de tenir correctament la documentació social de la cooperativa.
- Visualitzar el circuit de producció i processament dels acords socials
- Aprendre a emplenar i presentar la diversa documentació.
CONTINGUTS
- Llibres obligatoris: socis, actes, comptables
- Què han de contenir els diferents llibres?
- Com es legalitzen?
- Com funciona el circuit de reunions i producció d’acords en una cooperativa:
- Qui i com es redacten les convocatòries?
- Com es redacta una acta?
- Qui les ha de firmar, com i quan?
- Com es processen els acords?
- Els comptes anuals: què contenen? Qui els ha de signar?
METODOLOGIA
Les sessions s’enfocan des de la perspectiva de l’aprenentatge col·lectiu i del desenvolupament competencial. Per fer-ho, els continguts teòrics s’abordaran a partir de les experiències de les persones participants, tenint cura de fomentar un entorn col·laboratiu en el què l’intercanvi d’experiències enriqueixi l’aportació teòrica del docent.
Aquesta metodologia, que s’ha mostrat vàlida amb independència dels continguts impartits, té els trets definitoris següents:
- Activa. Fomenta en l’alumne una actitud proactiva que afavoreix la interacció amb la resta de participants i amb el docent.
- Dinàmica. Desenvolupada en base a estratègies.
- Flexible. S’adapta a les característiques dels participant i dels continguts.
- Participativa. Afavoreix la participació, la generació d’idees i la diversitat d’enfocaments.
- Vivencial. Connecta els coneixements a transmetre amb experiències viscudes.
- Inductiva. Arriba als continguts sistematitzant dinàmiques i experiències.
Aquesta orientació metodològica facilita en gran mesura el trànsit a l’aplicació pràctica dels coneixements adquirits, ja que redueix la distància entre el saber i el saber fer.