L’objectiu és facilitar la compra i la contractació local tant a l’administració com a la ciutadania en general

El Catàleg de l’Economia Social i Solidària surt a la llum enmig d’aquest context de crisi de la Covid-19 que està posant de manifest les desigualtats socials i econòmiques existents i que se sumen a la crisi climàtica que s’està generant des de fa molt de temps. Aquesta publicació, editada per l’Ateneu Cooperatiu CoopCamp, vol demostrar que es pot apostar per un tipus d’economia que ajudi a “doblegar” aquesta tendència.

El Catàleg neix amb l’objectiu de fomentar models de consum més conscients, com una mesura per contribuir a millorar la vida de les persones i a la construcció de municipis més sostenibles i per això es tracta d’una eina que facilita, agilitza i simplifica la compra, el consum i la contractació local i responsable.

Distribució del Catàleg

Amb aquest propòsit, l’Ateneu CoopCamp farà arribar exemplars a les diferents administracions públiques del territori, per interpel·lar-les i per mostrar-los el gran ventall de possibilitats que ofereixen les empreses de l’Economia Social per resoldre les seves necessitats. El Catàleg també vol atendre la seva responsabilitat d’apostar per un consum respectuós amb el medi i la societat.

La xarxa i l’oferta de l’Economia Social i Solidària (ESS) és cada cop més extensa i diversa al Camp de Tarragona i promou i posa en pràctica valors com:

  • Desenvolupament sostenible, perquè preserva els ecosistemes i fa un ús sostenible dels recursos naturals
  • Compromís, perquè resol necessitats tant de l’entorn com de les persones, fent especial èmfasi en els contextos de més vulnerabilitat
  • Evitar l’especulació, perquè fomenta el comerç just i la disminució de les desigualtats socials
  • Treball digne, perquè treballa per mantenir llocs de treball dignes que permetin disposar d’estabilitat, i créixer personalment i professional
  • Local, perquè  s’arrela  a  la  comunitat  i  entorn  més  proper
  • Democràcia, perquè potencia  l’autogestió  i  l’enxarxament, tot construint una societat més compromesa i responsable
  • Distribució dels beneficis, perquè prioritza el benefici col·lectiu per davant del benefici individual.

Estructura del Catàleg de l’Economia Social i Solidària

La publicació compta amb la col·laboració i la presència de 63 organitzacions de l’Economia Social i Solidària del Camp de Tarragona, que queden descrites en les primeres pàgines, com un directori d’entitats, on també hi apareix el seu contacte, entre d’altres.

Seguidament es compta amb un apartat on es fa una divisió per sectors professionals, per tal de facilitar la cerca de productes i serveis a la persona usuària. La classificació és la següent: alimentació, assessoria i serveis jurídics, comerç, comunicació i tecnologia, consultoria i desenvolupament local, cultura i oci, cures i serveis a les persones, educació, recerca i divulgació, energia, finances, habitatge i gestió de l’entorn, logística i distribució, i, finalment, restauració, hostaleria i turisme.

El Catàleg compta amb un darrer apartat on s’expliquen les diferents xarxes d’intercooperació que hi ha al territori com AEES Dincat, Casals i Ateneus dels Països Catalans, Ateneu Cooperatiu CoopCamp, Comerç solidari de Reus, Federació de Cooperatives de Consum, Federació de Cooperatives de Treball, Federació d’Empreses d’Inserció, Federació Catalana de Voluntariat Social, Mosaic de Secà, Pam a Pam, Plana de Secà de l’Alt Camp, Xarxa Eco Tarragona i XES.

CONSULTEU EL CATÀLEG