CoopCamp dóna a conèixer més de 100 iniciatives d’Economia Social i Solidària al Camp de Tarragona

L’objectiu de la campanya és el de facilitar al consumidor i a l’administració pública l’adquisició o contractació de productes i serveis sota criteris socials

L’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona (CoopCamp) ha identificat més d’un centenar de projectes que funcionen sota criteris i formes jurídiques d’economia social i solidaria al territori. Les diferents iniciatives – des de cooperatives a associacions – s’han inclòs en un mapa per facilitar la seva detecció i dotar-les d’una major visibilitat. Així es permet als usuaris poder buscar iniciatives d’alimentació, comunicació, serveis o energia, entre altres. L’objectiu d’aquest mapa és convertir-se en una eina que serveixi d’inventari a disposició de la ciutadania i de l’administració a l’hora d’adquirir o contractar productes i serveis sota criteris de l’Economia Social i Solidària. Aquesta eina forma part del mapa Pam a Pam , una iniciativa de SETEM Catalunya i la Xarxa d’Economia Solidària de Catalunya, que recull diferents propostes d’economia solidària d’arreu de Catalunya. El mapa es pot consultar tant a la web de CoopCamp com a l’aplicació per a mòbil.

Aquestes iniciatives també s’han recollit a la Diagnosi de l’economia social i solidària al Camp de Tarragona, un informe realitzat entre els mesos de febrer i juliol del 2018. Coopcamp va contactar amb les més de 100 iniciatives, de les quals va aconseguir entrevistar-ne  una quarantena. Aquest treball recull i analitza la forma jurídica de cada una de les iniciatives, el sector econòmic, la comarca on hi desenvolupa la seva activitat així com la seva activitat econòmica concreta. Al mateix temps extreu conclusions sobre la realitat que viu el Camp de Tarragona entorn a l’economia social i solidaria. S’ha pogut contemplar, per exemple, que un 52,31% dels càrrecs directius de les iniciatives presents a la diagnosi són dones o bé que la majoria de cooperatives del Camp de Tarragona són de treball associat.

Les xarxes socials de Coopcamp (Facebook, Twitter i Instagram)  estan donant a conèixer aquestes dues eines a partir de la visibilització de les iniciatives que inclouen, com són l’Escola Submarí Lila, el Celler de Capçanes o Produccions Saurines.

 

Compartir