L’Ateneu també ha presentat els recursos educatius sobre cooperativisme i economia social i solidària que ofereix als centres de secundària del Camp de Tarragona.

L’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona (CoopCamp) ha presentat el catàleg de recursos educatius que ofereix per al nou curs acadèmic 2019-2020 als instituts dels Camp de Tarragona. Es tracta de formacions i tallers pensades per realitzar dintre de les aules d’ESO, batxillerat i Cicles Formatius amb l’objectiu que l’alumnat conegui el funcionament d’una cooperativa i els valors de l’economia social i solidària. Alguns dels recursos són de caràcter més vivencial, amb què se’ls convida a crear una cooperativa d’alumnes, d’alumnes on els joves desenvolupen durant un any un projecte d’emprenedoria col·lectiva. Finalment també s’ofereixen visites i itineraris de descoberta de cooperatives de l’entorn de cada institut.

La novetat per aquest curs de cara als i les alumnes és la creació dels primers Premis de treballs sobre Cooperativisme dirigits a alumnat de 4t d’ESO, treballs de recerca de batxillerat i treballs de projecte de cicles formatius de grau superior. Aquests premis s’organitzen conjuntament per la Fundació Roca i Galès i CoopCamp.  Així pretenen esdevenir una motivació més perquè l’alumnat de secundària descobreixi el cooperativisme i l’economia solidària a través de la recerca.

El catàleg també dedica un espai als docents amb formacions per introduir l’economia social i el cooperativisme a les aules a través d’un curs de 30 hores. D’altra banda també se’ls convida a participar en la Taula de docents, un espai de trobada entre el professorat del Camp de Tarragona per tal de contribuir al foment del cooperativisme i l’economia social des de l’àmbit educatiu.

Així, i per quart any consecutiu, CoopCamp teixeix una aliança amb els instituts de secundària per tal de donar a conèixer l’economia solidària i el model cooperatiu a l’alumnat. Gerard Nogués, tècnic de CoopCamp assegura que “durant molts anys l’emprenedoria i l’economia que s’ha explicat als instituts ha estat purament capitalista i mercantil, no s’han explicat les alternatives” I afegeix que “des dels ateneus cooperatius expliquem que existeixen alternatives i cal conèixer-les, i cada cop trobem més entusiasme per part dels equips docents que comparteixen aquesta necessitat.”